Numer telefonu

sekretariat@tltuchola.pl

Sekretariat

Pon-Pt: 07.00-15.00

Inwestycja w podróże to inwestycja w siebie.

Matthew Karsten

Kilka wrześniowych dni klasa IV a spędziła na wycieczce dydaktyczno-krajoznawczej. Zaczęliśmy mocnym leśnym akcentem, odwiedzając w drodze na południe Instytut Dendrologii PAN w Kórniku oraz Arboretum Kórnickie i zamek.

Z wielkim zainteresowaniem wysłuchaliśmy wykładu prof. dr. hab. inż. Andrzeja M. Jagodzińskiego (dyrektora instytutu) „Czy zmiana klimatu zagraża ekosystemom leśnym?”. Zapoznaliśmy się też z działalnością instytutu (m.in. klonowaniem in vitro, stratyfikacją i przechowywaniem nasion, mikoryzami). Pani dr Kinga Nowak pokazała nam niektóre gatunki z liczącej 3000 okazów kolekcji w Arboretum. Kolejny dzień przyniósł sporo emocji, gdyż odbyliśmy „spacer w chmurach” (Sky Walk w Świeradowie) i zdobyliśmy Śnieżkę. Urozmaiceniem naszego pobytu w Karkonoszach było zwiedzenie Pragi (najbardziej znanych obiektów stolicy Czech). Odwiedziliśmy enklawy Karkonoskiego Parku Narodowego – wodospady: Kamieńczyk, Szklarkę oraz Zamek Chojnik. Skarby Ducha Gór odkryliśmy w Muzeum Ziemi „Juna”. Ostatni dzień wycieczki odsłonił tajniki produkcji szkła kryształowego w Hucie „Julia” w Piechowicach.

Mamy świadomość, że dotknęliśmy tylko kilku tajemnic Dolnego Śląska, ale one na długo pozostaną w naszej pamięci.