Numer telefonu

sekretariat@tltuchola.pl

Sekretariat

Pon-Pt: 07.00-15.00

W połowie września wybraliśmy się na kilkudniową wycieczkę na Mierzeję Wiślaną.

W drodze do naszego miejsca docelowego odwiedziliśmy Gdańsk, który był dla nas miejscem wielu ciekawych przeżyć. Zobaczyliśmy m.in. Europejskie Centrum Solidarności, Muzeum Bursztynu, Bazylikę św. Brygidy z pięknym bursztynowym ołtarzem, który bardzo nas zachwycił, Bazylikę Mariacką oraz Dwór Artusa. Po dniu pełnym ciekawych atrakcji, zmęczeni, ale bardzo usatysfakcjonowani udaliśmy się do Sztutowa.

Kolejnego dnia mogliśmy dowiedzieć się więcej o tragicznych kartach historii z okresu II Wojny Światowej, odwiedzając obóz koncentracyjny „Stutthof” w Sztutowie. Zobaczyliśmy również Centrum Edukacji Ekologicznej przy siedzibie Parku Krajobrazowego „Mierzeja Wiślana”.  Zobaczyliśmy piękny klif nadzalewowy oraz wydmy nadmorskie wraz z piękną plażą w okolicach miejscowości Piaski. Wieczorem udaliśmy się na zachód słońca do rezerwatu przyrody „Mewia Łacha”.

Następnego dnia udaliśmy się na Wysoczyznę Elbląską. Podróż zaczęliśmy od odwiedzenia siedziby Nadleśnictwa Elbląg, następnie udaliśmy się do Fromborka, gdzie zwiedziliśmy Zespół Katedralny oraz wysłuchaliśmy pięknego koncertu organowego. Zobaczyliśmy Kadyny – Dąb Jana Bażyńskiego, Klasztor Franciszkanów i rezerwat przyrody wraz z wieżą widokową „Kadyński Las”.

W drodze powrotnej do Tucholi zwiedziliśmy Zamek Krzyżacki w Malborku.

Bardzo się cieszymy, że mogliśmy być częścią tej niesamowitej wycieczki, która pozostanie w naszych myślach na długo.