REGULAMIN REKRUTACJI I UCZESTNICTWA W PROJEKCJE
„Praktyki dla młodzieży Technikum Leśnego w Tucholi”
§ 1
Niniejszy regulamin określa zasady rekrutacji uczestników projektu pt. : „Praktyki dla młodzieży Technikum Leśnego w Tucholi”, który został zatwierdzony w ramach programu: Międzynarodowa mobilność edukacyjna uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego” realizowanego ze środków PO WER na zasadach Programu Erasmus+ sektor Kształcenie i szkolenia zawodowe
§2
Informacje o projekcie
1. Projekt realizowany jest w Technikum Leśnym im. Adama Loreta w Tucholi w okresie od 01.10.2019r.-30.09.2021r.
2. Projekt został zatwierdzony do realizacji ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER) w ramach projektu Międzynarodowa mobilność edukacyjna uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego”
3. Projekt skierowany jest do uczniów klas I i II w zawodzie: technik leśnik
4. W projekcie może wziąć udział grupa maksymalnie 39 uczniów ( 19 uczestników z klas II oraz 20 uczestników z klas I)
§3
Zasady rekrutacji uczestników w projekcie
1. Rekrutacja prowadzona będzie w styczniu 2020r. przez Zespół Rekrutacyjny w Technikum Leśnym w Tucholi. Wyniki rekrutacji zostaną ogłoszone 24 stycznia 2020r.
2. W skład Zespołu Rekrutacyjnego wchodzą:
· Dyrektor szkoły- dr inż. Piotr Marciniak,
· Koordynator projektów unijnych Erasmus- p. Weronika Nitka,
· Nauczyciel przedmiotów zawodowych- p. Kamil Szarmach,
· Nauczyciel języka angielskiego- p. Izabela Zienkiewicz,
· Nauczyciel języka angielskiego- p. Błażej Wilkowski,
· Nauczyciel przedmiotów zawodowych- p. Katarzyna Piątkowska,
3. Proces rekrutacji poprzedzony będzie informacją na tablicach ogłoszeń oraz stronie internetowej szkoły, a także przez koordynatora projektu.
4. Uczestnikiem projektu może być osoba, która z własnej inicjatywy wyraża chęć uczestnictwa w projekcie, jest uczniem klasy pierwszej lub drugiej w zawodzie: technik leśnik w roku szkolnym 2019/20
5. Proces rekrutacji obejmuje następującą punktacje:
a) Średnią ocen z przedmiotów zawodowych na koniec pierwszego okresu klasyfikacyjnego roku szkolnego 2019/20:
6,0 – 5,1 – 30 pkt
5,0 – 4,5 – 25 pkt
4,4 – 4,0 – 20 pkt
3,9 – 3,5 – 15 pkt
3,4 – 3,0 – 10 pkt
Pozostałe – 5 pkt
b) Ocena z języka angielskiego na koniec pierwszego okresu klasyfikacyjnego roku szkolnego 2019/20:
6,0 – 6 pkt
5,0 – 5 pkt
4,0 – 4 pkt
3,0 – 3 pkt
2,0 – 2 pkt
c) Ocena z zachowania – na koniec pierwszego okresu klasyfikacyjnego roku szkolnego 2019/20:
Wzorowe – 6 pkt
Bardzo dobre – 5 pkt
Dobre – 4 pkt
Poprawne – 0 pkt
Nieodpowiednie – 0 pkt
W przypadku zachowania nagannego uzyskanego w roku szkolnym 2019/20 dany uczeń może zostać wykluczony z udziału w projekcie.
d) Laureaci i uczestnicy konkursów przedmiotowych:
Uczestnicy i laureaci na szczeblu ogólnopolskim – 5 pkt
Laureaci na szczeblu rejonowym (wojewódzkim, międzywojewódzkim) – 5 pkt
Laureaci na szczeblu powiatowym (I-III) – 2 pkt
e) Test z ogólnej znajomości języka angielskiego oraz wiedzy na temat Irlandii (geografia, polityka,itp.). W drugiej części testu weryfikacji poddane będą: ogólna wiedza leśna oraz wiedza z zakresu ochrony lasu i gospodarki łowieckiej- (łącznie 80 pkt z czego 50 pkt znajomość języka angielskiego, 30 pkt wiedza leśna).
f) W przypadku punktowego remisu, o zakwalifikowaniu się do projektu będzie decydowała ”dogrywka” czyli krótki test obejmujący zakres materiału z języka angielskiego oraz przedmiotów zawodowych.
6. Uczeń ubiegający się o udział w projekcie jest zobowiązany zgłosić uczestnictwo do końca listopada 2019r. do koordynatora projektu p. Weroniki Nitki, nauczycieli języka angielskiego uczących w danym oddziale lub wychowawcy klasy. Należy również dostarczyć pisemną zgodę rodziców.
7. Proces rekrutacji zostanie zakończony sporządzeniem przez Zespół Rekrutacyjny listy głównej i rezerwowej oraz umieszczeniem jej na tablicy informacyjnej w Technikum Leśnym w Tucholi.
8. Wolne miejsca zajmie pierwsza osoba w kolejności z listy rezerwowej, w przypadku gdy uczeń bądź uczennica zrezygnuje z udziału w projekcie/zostanie skreślony/a lub nie wyrazi zgody na przetwarzanie danych osobowych.
9. Kandydat lub kandydatka na uczestnika projektu powinien/ powinna spełniać następujące wymagania:
· Posiada pozytywną opinie wychowawcy z uwzględnieniem informacji n/t zachowania i zaangażowania w życie szkoły;
· Posiada ważny paszport przynajmniej na kolejny rok kalendarzowy lub dowód osobisty.
10. Po pozytywnym przejściu procesu rekrutacji uczeń/uczennica wypełnia oświadczenie
o wyrażeniu chęci wyjazdu oraz pisemnie potwierdza zapoznanie się z zasadami udziału w projekcie.
11. Brak zgody na przetwarzanie danych osobowych powoduje, że uczeń nie może być uczestnikiem zajęć realizowanych w ramach projektu.
12. Złożone przez kandydata dokumenty nie podlegają zwrotowi.
13. W przypadku zbyt małej liczby uczestników rekrutacja może zostać wznowiona w dowolnym momencie trwania projektu.
14. Wyniki rekrutacji przeprowadzonej przez Zespół Rekrutacyjny nie są ostateczne, ponieważ w ciągu dwóch tygodni od ogłoszenia wyników uczeń, który brał udział w rekrutacji ma prawo do odwołania się od decyzji w/w zespołu do Dyrektora szkoła w formie pisemnej. Przewodniczący Zespołu Rekrutacyjnego, tj. Dyrektor szkoły ma również 14 dni na ustosunkowanie się do w/w odwołania.
15. Uczniowie wraz z opiekunami, którzy zostali zakwalifikowani do wyjazdu są zobowiązani do udziału w spotkaniu informacyjnym z Zespołem Rekrutacyjnym.
§4
Prawa i obowiązki uczestnika projektu
1. Każdy uczestnik ma prawo do:
· Nieodpłatnego udziału w zajęciach, na które się zakwalifikował,
· Wyjazdu na zajęcia praktyczne do Irlandii w ramach Mobilności (2 tygodnie),
· Zgłaszania uwag i oceny zajęć, w których uczestniczy,
· Otrzymania materiałów promocyjnych, Certyfikatu Europass
· Otrzymania pakietu dla ucznia (np. przyborów szkolnych)
2. Uczestnik zobowiązuje się do:
· Uczestnictwa w zajęciach, na które się zakwalifikował (podpis na liście obecności),
· Wypełniania w trakcie zajęć testów sprawdzających, ankiet ewaluacyjnych, ankiet poziomu zadowolenia,
· Do wyrażenia zgody na gromadzenie, przetwarzanie i przekazywanie danych osobowych na potrzeby realizacji projektu (w przypadku osób niepełnoletnich ich przedstawicielom ustawowym).
· Niesprzedawania materiałów dydaktycznych otrzymanych podczas udziału w projekcie.
§5
Rezygnacja uczestnika z udziału w projekcie
1. Uczestnik ma prawo do rezygnacji z udziału w projekcie bez ponoszenia odpowiedzialności finansowej, w przypadku gdy:
· Rezygnacja została zgłoszona na piśmie do Dyrektora Technikum Leśnego w terminie do 7 dni po zakończeniu procesu rekrutacyjnego bez podania przyczyny ( w przypadku osób niepełnoletnich rezygnacja musi być podpisana przez rodzica/ opiekuna prawnego);
· Rezygnacja w trakcie trwania zajęć jest możliwa w przypadku ważnych powodów osobistych lub zdrowotnych w terminie do 7 dni od zaistnienia przyczyny powodującej konieczność rezygnacji. Rezygnacja musi być na piśmie, do którego należy dołączyć zaświadczenie do stosowanej sytuacji (np. zwolnienie lekarskie). W przypadku osób niepełnoletnich rezygnacja musi być podpisania przez rodzica/ opiekuna prawnego.
2. W przypadku nieuzasadnionej rezygnacji uczestnik zobowiązany będzie do pokrycia wszelakich kosztów finansowych (np. biletu lotniczego).
§6
Postanowienia końcowe
1. Regulamin wchodzi w życie z dniem uchwalenia.
2. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu rekrutacji i uczestnictwa
w projekcie w każdym czasie.
3. Każda zmiana niniejszego regulaminu wymaga formy pisemnej.